nu så.

igår när jag var hos barnmorskan så berättade jag för henne att jag inte alls känner bebisen mkt nästan inget alls. och har aldrig gjort.så hon ringde till förlossningen som sa att jag kunde komma dit direkt. sagt och gjort en halvtimme senare var jag där. fick lägga mig i ett rum där dom gjorde Ctg på mig ( kollade bebisens hjärtljud) allt var bra med det men dom ville endå göra ett ultraljud för att se så den har tillräckligt med fostervatten, fick en manlig doktor och en kvinnlig praktikant. fick se bebisen igen :D..lycka. man fick däremot inte samma "bild" av bebisen nu som man fick i vecka 17. nu var den juh så stor :D. dom kollade så vattnet.och lungorna och allt såg bra ut, fick se den länge då jag blev en försöks kanin för praktikanten..inte mig emot :D..allt såg bra ut där med. däremot har jag moderkakan(?)  i framvägg som gör att den tar det mesta av sprakarna. Men har nu fått en läxa att försöka räkna varje spark  måste komma upp till tio annars måste jag ringa igen. Var en mkt jobbig dag allt blev jätte stressat då jag skulle jobba också.

Idag har jag varit och fixat försäkring hos tandläkaren och ringt massa vitkiga samtal. hatar att ringa sånt. efter det var det dags för den första föräldragrupp träffen. var ca 20 st alla var under 30 år skönt att slippa sitta med massa äldre :p..var lite spänt men i slutet blev det lättare stämmning.precis så som det brukar vara. vi gick igenom lite om humöret. lite om förlossningen med. nästa gång ska vi se på  film :D..sen prata smärtlindring. precis vad jag behöver.jag är rädd. har svårt att fatta att det ska komma ut ett barn genom mig. man kommer nog aldrig fatta, längtar tills daniel och jag sitter där med vårt lilla knyte som är ngt han och jag skapat. Ngt som är vårt och ingen annans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0