trött

just nu ligger jag i sängen och kollar på Ugly Betty. Försökte gå på stan idag men kroppen tänkte andra tankar, så var bara att gå hem och lägga sig.Jag som skulle hitta mina julklappar och leta till mig och Daniel. Då Mamma och Pappa tjatar hah. Så idag har jag inte gjort alls många knop. Idag är det 47 dagar kvar tills den 1 februari. ojoj men man vet aldrig när den planerat att komma. Var hos barnmorskan igår allt såg bra ut, hjärtljuden låg på 142. och bebisen hade nu fixerat sig :D.

Vecka 34
Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning. ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Ibland kan förvärkarna komma tätt och upplevas som riktiga värkar, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Å nu är det inte långt kvar för dig heller! Hoppas allt är bra med er, kramar!

2008-12-16 @ 20:23:32
URL: http://mellemus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0